opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

China Glaze - Point Me To The Party

Publicerad 2015-05-07 08:48:00 i Allmänt, China Glaze, Glitter, Neon,

Hej på er! Hello there!
 
Idag visar jag det 3e och sista neonglitterlacket från China Glaze nya kollektion "Electric Nights" som kom ut nyligen. Igår och i förrgår har jag visat de andra två: "Can I Get An Untz Untz" & "Let The Beat Drop"
 
"Point Me To The Party" är en glittermix i en genomskinlig bas, och vi kan nog säga att detta lacket är en kombination av de färgerna som de 2 andra glittren har "ihopkokade" till ett. Det är små hexglitter och miniprickar i rosa, orange, grönt, blått och lila som verkligen gör skäl för sitt namn genom att vara riktigt roligt och party!
Jag visar även detta lack över en vit bas för att verkligen få glittren att framträda som bäst.
 
"1" dabbat lager, men det innebär nog lite olika för olika personer, och 1 lager kanske inte stämmer helt överens med hur det är för andra. Men jag gör som så att jag tar bort så mycket bas jag kan mot kanten på flaskan (håller penseln mot kanten i minst 3-5 sekunder så basen åker ner i flaskan igen) och lägger lacket som 3 dabbade drag över nageln på "samma runda" = ett dabbat drag i mitten sen ett dabbat drag till höger och sen ett till vänster. Och jag "fyller på" penseln med glitter emellan de dabbade dragen, så ja, ett dabbat lager för mig är kanske 3 för andra?
Jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Det här brukar iaf hjälpa när det är mycket bas och lite sparsamt med glitter. Lite fiskande och trixande blir det, men det är det helt klart värt, för det här lacket är verkligen "Party in a bottle"! =)
 
Alla bilder är fotade utomhus i kvällssol och i skugga.
 
In English:
Today I'm showing you the last one of the China Glaze neonglitters from their "Electric Nights" Collection that came out recently. Yesterday and the day Before that I showed the other two: "Can I Get An Untz Untz" & "Let The Beat Drop".
 
"Point Me To The Party" is a glittermix in a clear base, and this is a combination of the colors that are in the other to glitterpolishes in this Collection mixed together. There are small hexglitters and small dots in pink, orange, green, blue and purple, and I really think this is party in a bottle, so the name of this polish is perfect!
 
"1" dabbed coat (or maybe I should call it 3? Since I did the 3-stroke-method and refilled the brush with glitter between each stroke and tried to get rid of as much base I could too before each stroke), a bit of fishing and a bit of extra work to get the glitters even on the nails, but I don't mind that at all. This is just as awesome as the other 2 glitters in this collection!
 
All pictures are photographed outside in the eveningsun and in shade.
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Gelic' nail art

Publicerad 2015-05-07 11:50:50

Detta är helt klart också snyggt! :D Känner ju att man behöver alla tre.

Svar: Visst är det läckert! Helt klart behövs alla 3, dessa är typ årets "måste ha" hittills, för mig iaf! =)
Zophie

Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Publicerad 2015-05-07 22:31:00

Så glatt och härligt! :)

Svar: Ja det är riktigt festligt! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela