opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Grön Onsdag - Gina Tricot "Turquiose Dust"

Publicerad 2015-05-20 08:50:37 i Allmänt, Gina Tricot, Grön Onsdag, Temadagar,

Hej på er! Hello there!
 
Dags för Grön Onsdag hos Karin och idag tänkte jag visa ett turkosgrönt lack från Gina Tricot som heter "Turquiose Dust" (ja, på flaskan står det felstavat).
"Turquiose Dust" är ett superskirt turkosgrönt glitter-skimmerlack och helt underbart i flaskan med sitt guldiga & gröna skimmer, sina små blå glitterprickar och hexagonala holografiska glitter! Men tyvärr är det så skirt att det krävs närmare 5-6 lager för att få det helt täckande... Ett bättre alternativ för detta lack är att faktiskt att lägga ut pengarna på Deborah Lippmann's "Mermaid's Dream", som ser näst intill likadant ut men med betydligt mer täckande formula.
Men i alla fall, så passar jag på med ojämna mellanrum på att testa "Turquiose Dust" över olika lack för att hitta en bra matchning, så även denna gång då jag lagt 3 lager över måndagens lack. De passar bra, men är inte "perfect match", enligt mig.
Lättlackat med bra formula, tyvärr väldigt skir som sagt. 1 lager topplack.
 
Alla bilder är fotade utomhus i sol och i skugga. Tyvärr så ville inte min kamera fånga färgen så bra, det ser mycket grönare ut i verkligheten...
 
In English: Time for Green Wednesday at Karin and today I'm showing a turquoise green polish from Gina Tricot called "Turquiose Dust" (Yes, they misspelled it).
"Turquiose Dust" is a supersheer turquoise green glitter-shimmer polish and absolutley lovely in the bottle with it's gold & green shimmer, blue small glitterdots and holographic hexglitters. But unfortunatly it's so sheer that you need 5-6 coats to get it fully opaque... A better alternative for this polish is to actually pay for the more expensive Deborah Lippmann "Mermaid's Dream" that looks pretty much the same but with a much better formula.
Anyways, from time to time I try to layer this polish over other colors to find a good match, and this time I tried "Turquiose Dust" over my monday mani. They match pretty good but isn't a perfect match.
It's easy to work with and a good formula, but sooo sheer... 1 coat of top coat.
 
All pictures are photographed outside in the sun and in shade. But my camera didn't want to capture this color exactly accurate, it looks more green in real life...
 

Ha en fantastisk dag! Have a fantastic day!
//Zophie

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-05-20 12:26:52

Jättefint lack - och jag tror faktiskt det ska stavas turquiose på engelska... Eller är det turquoise? Sak samma, supersnyggt är det ändå. =)

Svar: Det är himla snyggt, synd att det är så skirt bara... Enligt google translate stavas det: turquoise, inte turquiose som det står på flaskan ;)
Zophie

Postat av: Lottsky

Publicerad 2015-05-20 14:00:14

Aha, tack för upplysningen, jag var lite osäker men nu vet jag. =)

Svar: Som jag brukar säga: Google is (usually) your friend! ;)
Zophie

Postat av: ingegerd karlsson

Publicerad 2015-05-20 18:31:41

super snyggt!!det är så himla synd att det är så skirt dock...

Svar: Jag det är himla snyggt! Men tyvärr så skirt...
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2015-05-20 20:24:12

Fint! Men jag håller med om att Deborah Lippmans lack är bättre =)

Svar: Tack! Jag har tyvärr inte DL's lack än, men det kommer! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela