opalix.blogg.se

En blogg om nagellack

Golden Oldie Challenge - Neon: China Glaze - In The Lime Light

Publicerad 2016-06-29 08:42:00 i China Glaze, Golden Oldie Challenge, Grön Onsdag, Grönt, Neon,

Hej på er! Hello there!
 
Då var det dags för mitt andra lack för vecka 9 i Lacky Corners Golden Oldie Challenge som denna vecka ska innefatta neon nagellack som vi älskar, men tyvärr inte använt på länge.
Detta lack har jag visat här i bloggen förut.
Jag passar även på att delta på Grön Onsdag hos Karin på Vacker & Underbar, eftersom dagens lack är grönt!
 
China Glaze "In The Lime Light" är ett galet neongrönt lack med ett svagt blått skimmer.
 
3 lager över en vit bas. Detta lack är väldigt skirt, till och mer mer skirt än gårdagens lack, och det appliceras dessutom ojämnt & streckigt de första 2 lagren, men jämnas ut på det tredje. Tur att formulan är tunn och torkar mycket snabbt, annars hade jag inte haft detta bland mina neon-favoriter. Det torkar även matt, så jag använde ett glansigt topplack för att få fram det svaga blå skimret lite mer.
 
China Glaze "In The Lime Light" is a crazy neon-green with a subtle blue shimmer.
3 coats over a white base. This polish is very sheer and applies uneven and streaky on the first coats, but evens out nicely on the third coat. The good thing is that it is a thin formula that dries very fast. It also dries matte, so a I used a glossy top coat to help the subtle blue shimmer to appear a bit more.
 
Alla bilder är fotade utomhus i solen.
All pictures are photographed outside in the sun.
 

Ha en fantastisk dag!
//Zophie
 

Kommentarer

Postat av: Lottsky

Publicerad 2016-06-29 19:19:41

Älsk på det här, det är verkligen läckert! :)

Svar: Det är verkligen det! =)
Zophie

Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Publicerad 2016-06-29 21:38:41

Åh så vackert!

Svar: Visst är det! =)
Zophie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zophie

Instagram: @zophielarsson -*- Pinterest: https://se.pinterest.com/zophielarsson7 -*- Kontakta mig: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela